Steg 1: Att få dina mynt värderade är mycket enkelt

ALTERNATIV 1: Fotografera framstida och baksida på alla mynt ordnade efter valör. Lägg tillexempel ut flera mynt på ett bord, fotografera dem, vänd på dem och fotografera igen. E-posta sedan fotona till: vardering@svenskamyntforeningen.se

ALTERNATIV 2: Följ först instruktionerna under Alternativ 1 ovan. Räkna sedan antalet av respektive valör samt  årtal. E-posta sedan information om antal, åtal  och fotona till: vardering@svenskamyntforeningen.se

Du får alltid svar från oss - kontrollera för säkerhets skull din skräppost / spamfolder.

OBS, ligger dina mynt i tex plastfickor, undvik om möjligt att ta ur dem ur fickorna. Måste du ta ut mynten ur sina fickor, vidrör endast deras kanter. Det värde som dina mynt värderas till är också det värde som du erbjuds sälja dina mynt för. Vet du att du har mynt med silverinnehåll som du vill sälja för metallvärdet kan du använda Svenska Myntföreningens Silverräknare nedan för att få reda på värdet.

Steg 2: Att sälja dina mynt är mycket enkelt och smidigt

1. När du har bestämt dig för att sälja dina mynt skickar vi dig ett emballage som du lägger mynten i.

2. Du erhåller en adresslapp med porto av oss via e-post som du skriver ut och klistrar på paketet.

3. Du lämnar paketet hos DHL postombud och erhåller ett nummer så att du kan enkelt spåra paketet.

4. När paketet kommit fram och bekräftats av oss betalar vi inom 24 timmar.

5. Svenska Myntföreningen står alltså både för transportkostnaden och emballage.

Du behöver bara meddela  salj@svenskamyntforeningen.se att du vill sälja allt eller delar av det som värderats !

Silvermynträknaren
Fyll i antal av respektive mynt som ingår i din samling. Totalsumman indikerar dina silvermynts totala värde. Klicka på ikonen för att ladda ner i nedre högra hörnet av räknaren och sedan maila oss filen om du vill sälja de mynt du matat in.

© 2017 Svenska Myntföreningen. All rights reserved.

Nöjda Kunder

Emma mars 15

Tack för snabb betalning.

Bengt februari, 23
Klockrent !